مشخصات

امجد پیام (مجری امور شاغلین حرفه ای سازمان)
استان : تهران
رشته تخصصی :
تخصص : مهندسی آبیاری
رتبه :
پروانه اشتغال :

درباره

بر اساس قانون تأسيس سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي جمهوري اسلامي ايران؛ اصلي ترين رسالت اين سازمان گسترش دانش و فن آوري هاي جديد در كشاورزي و مهندسي سازي كشاورزي مي باشد. در اجراي اين رسالت سه اقدام اساسي 1ـ شناسايي جديدترين و روز آمدترين دانش و فن آوري هايي كه از سوي مراكز توليد آنها (شركت هاي دانش بنيان و نوآفرين ) در داخل و خارج توليد مي شوند 2ـ نهاد سازي و ايجاد شبكه غيردولتي انتقال و اشاعه آنها 3ـ فراهم آوري دسترسي فيزيكي و اقتصادي آسان كشاورزان، دامداران، باغداران، آبزي پروران، مرتعداران و توليد كنندگان و پرورش دهندگان انواع محصولات كشاورزي به عنوان جامعه هدف و متقاضي مصرف و بكار گيري اين دانش و فن آوري ها؛ براي گسترش و عموميت بخشي كاربرد دانش و فن آوري هاي جديد در محيط كشاورزي و روستايي ، برنامه اصلي و اساس فلسفه وجودي سازمان در سازماندهي، هويت بخشي حرفه اي و استقرار دانش آموختگان در كنار توليد كنندگان و شاغلان و فعالان كشاورزي است.
شبکه غیردولتی انتقال و اشاعه دانش و فن آوری ها، با عنوان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بر اساس اختیارات حاصل از قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و آیین نامه اجرایی آن و قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، تحت نظارت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تاسیس می شوند.
مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی نام محل فعالیت حرفه ای مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی است که پس از اخذ پروانه اشتغال سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می باشد.
بر اساس اختیارات حاصل از قانون تاسیس سازمان و مصوبه شورای مرکزی هر عضو دارای پروانه اشتغال از سازمان می تواند نسبت به راه اندازی محل فعالیت حرفه ای خود اقدام نماید.
محل فعالیت حرفه ای مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی دارای تابلوی مصوب با نام مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی بوده و کلیه دایرکنندگان این محل فعالیت موظف به نصب این تابلو می باشند.
مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در سراسر کشور در محل فعالیت خود می توانند کلیه فعالیت های عمومی و تخصصی بخش کشاورزی را با اتکا به دانش و تجربه نیروی انسانی خود ارائه می نمایند.
مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان یک نهاد تسهیلگر با تامین و تجهیز دفاتر کار و حضور دانش آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی و رشته های مرتبط درشهر و روستا فعالیت می نمایند و انواع خدمات را در نزدیک ترین نقطه به کشاورزان ارائه می نمایند.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تلاش می کند با ایجاد شرایط لازم جهت توسعه کسب و کار و پایداری این مراکز، زمینه حضور هر چه بیشتر مراکز در روستاها و مناطق محروم را فراهم نماید.
در جهت فراهم نمودن دسترسی فیزیکی و اقتصادی آسان بهره برداران به خدمات مهندسی، هدف سازمان ایجاد یک مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در هر دهستان در کل کشور می باشد.

گالری عکس ها